اسناد افشا شده اینطور نشان میدهد
افشای اطلاعات Insomniac Games در ماه قبل بسیار ویرانگر بود، بیش از ۱.۳ میلیون فایل داخلی به دزدیده شد و در اینترنت بواسطه هکرهای باج افزار به اشتراک گذاشته شد. با پاژیک همراه باشید!
لیکها جزئیاتی در خصوص بازیهای گوناگونی که استودیو برای چندین سال بعد طرحریزی کرده بود را افشا کرد و در عین حال، دادههای داخلی و آمارهای کلی پلی استیشن که در دسترس عموم قرار نگرفته بودند نیز به اشتراک گذاشته شد.
تفکیک این دادهها حتی هم اکنون نیز ادامه دارد و کسانی که آن را مرور میکنند، آمار تعاملی را پیدا کردهاند که نشان میدهد بازیهای تکنفره و چندنفره در سه سال پس از ارائه PS5 چه کارکردی داشتهاند.
آنطور که توسط کاربر توییتر FunkyClam به اشتراک گذاشته، نمایش بهروزرسانی داخلی کسب و کار سونی از فوریه ۲۰۲۳ نشان میدهد که کاربران PS5 مدت زمان بسیار بیشتری را صرف بازیهای تکنفره نسبت به عناوین چندنفره کردهاند.
یک اسلاید خاص، کل ساعتهای گیمپلی را ماه به ماه توسط کاربران PS5 گردآوری کرده و براساس آن، هر ماه از زمان ارائه این کنسول، بازیکنان بیشتر زمان خود را صرف بازیهای تکنفره کردهاند.
به طور کلی بیش از ۵۰٪ از مدت زمان بازی در ماه را به خود اختصاص داده و به ندرت بسیار بیشتر از آن بوده است. مانند دسامبر ۲۰۲۲، از مجموع ۱.۶ میلیارد ساعت گیمپلی، ۵۹٪ در بازیهای تک نفره، ۲۰٪ در عناوین چندنفره رایگان و ۲۱٪ در عناوین چندنفره که به اشتراک PlayStation Plus احتیاج دارند، سپری شده است.
اسلایدی دیگر واکاوی مشابهی را انجام داده، ولی مجموعه کاربران هر دو PS5 و PS4 را ترکیب میکند و برآیند همچنان مشابه است، عناوین تکنفره به طور پیاپی بالاتر از آثار چندنفره در هر ماه از ژانویه ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۳ بوده است.
به عنوان مثال، در فوریه، کاربران PS5 و PS4 جمعاً ۳.۶ میلیارد ساعت گیمپلی انجام دادند که از این تعداد ۲.۴ میلیارد ساعت در بازیهای تک نفره، ۹۱۴ میلیون در عناوین رایگان و ۵۹۵ میلیون در عناوین چندنفره PS Plus بوده است.
دیدن بازیهای تکنفره که بهطور پیدرپی در میان کاربران پلی استیشن محبوبتر هستند، امکان دارد برای بعضی تعجبآور باشد، ولی باز هم، این پایگاه کاربری است که بهطور سنتی ثابت کرده مخاطبان بیشتری برای تجربههای تکنفره وجود دارد.