بازی Concord با بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری شکست خورد
بازی Concord که با بودجهای ۴۰۰ میلیون دلاری توسعه یافت، یکی از بزرگترین و پرهزینهترین پروژههای پلیاستیشن به شمار میرفت.
این بازی در اوایل ماه سپتامبر عرضه شد اما تنها دو هفته بعد به دلیل مشکلات متعدد، آفلاین و فروش آن متوقف شد. سونی تصمیم گرفت تمام هزینههای خریداران را بازگرداند، که این امر به یکی از بزرگترین شکستهای تاریخ پلیاستیشن تبدیل شد.
طبق گزارشکالین موریارتی در پادکستSacred Symbols، این بازی توسط استودیوی فایرواک توسعه یافت و زمانی که به مرحله آلفا رسید، نیمی از بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری آن صرف شده بود.
در این مرحله بازی شکل و کیفیت قابل قبولی نداشت و بخشهای مهم آن به استودیوهای خارجی برونسپاری شده بود.
با وجود این مشکلات، سونی برای بهبود کیفیت، ۲۰۰ میلیون دلار دیگر به پروژه اختصاص داد، اما نتیجه نهایی بازهم رضایتبخش نبود.
این پروژه با مشکلاتی از جمله «مثبتگرایی سمی» روبهرو بود؛ به این معنا که بازخوردهای منفی نادیده گرفته شدند و تیم توسعه به شکل غیرواقعبینانهای به موفقیت بازی امیدوار بود.
هرمن هالست، یکی از مدیران ارشد پلیاستیشن، معتقد بود که Concord میتواند به موفقیتی در سطح فیلمهای جنگ ستارگان دست یابد و به آینده پلیاستیشن تبدیل شود.
با این حال، پیش از آفلاین شدن بازی، تنها ۲۵ هزار نسخه از آن به فروش رفته بود و پس از آن آینده بازی و استودیوی سازنده در هالهای از ابهام قرار گرفت.
در نهایت، گزارشها نشان میدهند که کارگردان بازی نیز پس از کنسل شدن آن از سمت خود کنارهگیری کرد و سونی همچنان از اظهارنظر درباره این پروژه خودداری میکند.