Take-Two Interactive، مادر راکاستار گیمز، نیروها را اخراج کرده و پروژهها را لغو میکند.
در سال ۲۰۲۴، صنعت بازیهای ویدیویی با تعدیل نیروها مواجه شد که باعث شد شرکتهای بزرگی نظیر مایکروسافت، الکترونیک آرتز، سونی، رایت گیمز، سگا و بسیاری از توسعهدهندههای دیگر، تعداد قابلتوجهی از کارمندان خود را اخراج کنند.
این اقدامات بخشی از تلاشهایی بودند که صنعت در پی کاهش هزینهها و بهبود عملکرد بود.
موج تعدیل نیروی گستردهای که در سال ۲۰۲۴ رخ داد، نه تنها شرکتهای بزرگ را تحت تأثیر قرار داد، بلکه حتی شرکتهایی که به نظر میرسید از این موج سر به فلک ندادهاند، نیز متأثر شدند. این اقدامات نشان از چالشهایی بودند که صنعت بازی در مقابله با آنها قرار گرفته بود.
یکی از شرکتهایی که به تازگی به جمع این اقدامات پیوست، Take-Two Interactive بود. این شرکت، مادر راکاستار گیمز، برای کاهش هزینهها و بهبود سودآوری، تصمیم به اخراج پنج درصد از نیروهای کار خود گرفت.
این تصمیم به منظور تعدیل نیرویی بود که به طور مستقیم به لغو تعدادی از پروژههای در دست توسعه منجر میشد.
بهطور مثال، انتظار میرفت که لغو پروژههای نامعلوم، تقریباً ۱۴۰ میلیون دلار از جمعآوری سرمایه را تشکیل دهد. این تصمیمات در حالی اتخاذ شد که تیمهای توسعهدهنده مانند Rockstar Games، ۲K، Private Division و Zynga، در حال کار بر روی پروژههایی همچون Grand Theft Auto 6، Borderlands و Judas بودند.
این تحولات نشان از این داشت که حتی شرکتهایی که در صنعت بازیها به عنوان پیشروها شناخته میشدند، نیز مجبور به اعمال تغییرات گسترده در ساختار خود شدند.
این نشان میدهد که صنعت بازیهای ویدیویی در معرض فشارهای قابل توجهی قرار دارد و باید با تغییرات سریع مراقبت شود تا بتواند در دورانهای بعدی نیز پایداری خود را حفظ کند.