نارضایتی مارکوس لیتو از وضعیت صنعت
مارکوس لیتو، یکی از معروفترین خالقان صنعت بازیهای ویدیویی و رییس سابق استودیو Ridgeline Games، اخیرا از الکترونیک آرتز جدا شده و نقدهایی به ناشر بزرگ Battlefield و همچنین به تغییرات گسترده در صنعت بازیهای ویدیویی ارائه کرده است.
این جدایی، که در اواخر فوریه اتفاق افتاد، به دلایل شخصی بوده و لیتو اکنون در حال تلاش برای ترسیم آینده خود به شکل بهتری است.
پس از تصمیم الکترونیک آرتز برای تعطیلی استودیو Ridgeline Games و اخراج بسیاری از کارکنان آن، لیتو به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.
او اعتقاد دارد که در استودیویش افرادی بسیار با استعداد و تجربه فعالیت میکردند که میتوانستند به برندهای مانند Battlefield ارزش افزوده بدهند.
اخیرا اینجا حرف خاصی نزدهام، چراکه هیچ چیز مثبتی برای گفتن درباره الکترونیک آرتز، استعفای خودم، یا اینکه چندین نفر – از جمله تیم خودم – بهخاطر تعدیل گسترده نیروها در صنعت آسیب دیدهاند ندارم.
مارکوس لیتو
استودیو Ridgeline قبل از استعفای لیتو در حال توسعه بخش داستانی و تکنفره بازی Battlefield بود. اکنون این پروژه به Criterion Games منتقل شده است.
تعطیلی استودیو Ridgeline تنها یکی از جنبههای سیاستهای جدید الکترونیک آرتز بوده است، زیرا اخیراً حدود ۶۷۰ نفر (حدود پنج درصد از کل کارکنان) از کارمندان این شرکت اخراج شدهاند.
این تغییرات نشاندهنده تلاش شرکت برای اصلاح و بهبود ساختار و عملکرد خود در مقابل چالشهای صنعت بازیهای ویدیویی است.