The Witcher 3: اکثر ایده‌ها رد شده ولی بازی تحسین‌برانگیز است.

توسعه‌دهندگان عنوان The Witcher 3 می‌گویند که سی‌دی پراجکت رد، به منظور انتخاب بهترین ایده‌ها برای ماموریت‌های بازی، ۹۰٪ از آن‌ها را رد کرده است.

این رویکرد، جزء عواملی است که بازی را به عنوان یکی از بهترین عناوین RPG در دنیای بازی‌ها شناخته می‌شود.

The Witcher 3: Wild Hunt، یکی از بازی‌های محبوب و مورد توجه در دهه‌ی اخیر، به خاطر داستان غنی و ماموریت‌های پیچیده‌اش شناخته می‌شود. این بازی از لحاظ داستانی و گیم‌پلی یکی از موفق‌ترین اثرهای تاریخ بازی‌سازی است.

اما چیزی که این بازی را به موفقیت و شهرت رسانده، انتخاب دقیق ایده‌ها و ماموریت‌های آن است.

سی‌دی پراجکت رد، استودیوی توسعه‌دهنده‌ی این بازی، به طور معمول از یک رویکرد سختگیرانه نسبت به ایده‌هایی که برای ماموریت‌ها ارائه می‌شوند، استفاده می‌کند.

طبق گفته‌ی یکی از توسعه‌دهندگان، تنها ۱۰٪ از ایده‌ها توسط این استودیو قبول می‌شوند، و بقیه رد می‌شوند. این سیاست، به عنوان یکی از دلایل اصلی کیفیت بالای ماموریت‌ها و داستان بازی شناخته می‌شود.

هرچند، این سیاست ممکن است برای برخی توسعه‌دهندگان به نظر سخت یا بی‌رحمانه بیاید، اما به طور معمول نتیجه آن بسیار موفق‌آمیز بوده است.

سی‌دی پراجکت رد با استفاده از این روش، توانسته است بازی‌هایی با کیفیت بالا و استقبال عمومی بی‌نظیری را ارائه دهد.

پاول ساسکو، یکی از توسعه‌دهندگان ارشد Cyberpunk 2077 که در گذشته در توسعه‌ی The Witcher 3 نیز مشارکت داشته است، این موضوع را تایید می‌کند.

او تاکید دارد که طراحانی که توانایی پذیرش تنها ۱۰ درصد از ایده‌ها را دارند، بهترین اعضای تیم هستند. این استودیو ارزش بسیار زیادی بر قدرت انتخاب بهترین ایده‌ها و انطباق با استانداردهای بالای کیفیت دارد.

یک طراح خوب نسبت پذیرش ایده‌های خود را بین ۵ الی ۱۰ درصد می‌بیند.

پاول ساسکو

از طرفی، این روش از طراحان نیز تقاضا می‌کند که تلاش بیشتری برای ارائه ایده‌های خلاقانه و بی‌نظیر بکنند. ایده‌هایی که به انتخاب نهایی نمی‌رسند، ممکن است بعدها به عنوان ابزارهای برای بازی‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *