درآمدزایی شرکت Bandai Namco از Tekken 8 همچنان انتقادات بازیکنان را جلب میکند.
تکنولوژی و بازیهای ویدیویی همواره یکی از محورهایی بوده که در جهان سرگرمی و ارتباطات تأثیرگذاری داشتهاند. با عرضه هر بازی جدید، مخاطبان و علاقمندان به صنعت بازیهای ویدیویی انتظارات بالایی دارند، و این انتظارات به طبع به عواقبی برای شرکتهای تولیدکننده و ناشر بازی میانجامد.
یکی از بازیهایی که اخیراً مورد توجه قرار گرفته، Tekken 8 است. با انتشار این بازی، مشخص شد که نه تنها منتقدان بلکه همچنین بازار فروش نیز به شدت به آن استقبال کردهاند. بازیهای سری Tekken همواره جزء پرفروشترین بازیهای مبارزهای بودهاند و عرضه نسخه جدید آن نیز منجر به فروش چشمگیری شده است.
اما، همانطور که معمول است، هر عرضهی بازی جدیدی نقدها و انتقادات خود را به دنبال دارد. در مورد Tekken 8 نیز این اتفاق افتاده است. علاوه بر استقبال گسترده و فروش قابل توجه، شرکت ناشر بازی، Bandai Namco، با رویکرد درآمدزایی پس از عرضه برخی از بازیکنان را ناراضی کرده است.
یکی از تصمیماتی که Bandai Namco برای افزایش درآمد پس از عرضه Tekken 8 اتخاذ کرد، اضافه کردن یک فروشگاه ریز تراکنشهای درون بازی بود. این تصمیم به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و بازخوردهای شدیدی از سوی کاربران و بازیکنان به همراه داشت. به تازگی، اعلام تصمیم برای معرفی یک پاس نبرد نیز واکنشهای مشابهی را برانگیخته است.
این نظرات و انتقادات کاربران در پلتفرم Steam به شدت قابل رؤیت بودهاند. بررسیهای اخیر بازی یک امتیاز مختلط را نشان داده است، با 40 درصد از بیش از 3100 نقد در 30 روز گذشته که منفی بودهاند. اکثر این نظرات منفی به فروشگاه میکروتراکنشها و نبرد پاس جدید اشاره دارند، همچنین برخی از این نظرات به قیمت ابتدایی بازی که بالغ بر 70 دلار بوده است، اشاره دارند.
کارگردان بازی، Katsuro Harada، پس از اعلام تصمیم Bandai Namco برای اضافه کردن فروشگاه درون بازی، دفاع کرد و به افزایش سریع هزینههای توسعه اشاره کرد. او بیان کرد که هزینه توسعه Tekken 8 تقریباً سه برابر نسخه قبلی آن بوده و پشتیبانی مداوم پس از عرضه نیازمند سرمایهگذاری بیشتر است.
در نهایت، Tekken 8 برای پلتفرمهای PS5، Xbox Series X/S و PC در دسترس قرار گرفته است و با این وضعیت دوگانه از استقبال گسترده و انتقادات کاربران، پیش میرود.