Rise of the Ronin در ژاپن مورد انتقاد است.
در بازی Rise of the Ronin که به تازگی برای کنسول PS5 عرضه شده، بازیکنان با یک داستان جذاب از دوران Edo ژاپن رو به رو میشوند. با امتیاز ۷۶ از متاکریتیک، این بازی با بازخورد مختلفی از سوی کاربران مواجه شده است، بهخصوص در ژاپن که نمرهی آن را ناعادلانه ارزیابی میکنند.
توسعهدهنده این بازی استودیو Team Ninja است که قبلاً با عناوینی همچون Nioh و Ninja Gaiden معروف شده است. این بازی با داستانی پر از هیجان و مکانیکهای رزمی خوب، اما با گرافیکهای ضعیف توجه کاربران را به خود جلب کرده است.
امتیاز کاربران ژاپنی به این بازی پایینتر از انتظار بوده و برخی از آنها این امر را ناعادلانه میدانند. اما در برخی کشورهای دیگر، بازیکنان از این اثر استقبال خوبی داشتهاند و امتیازات مختلفی اعم از منفی و مثبت ارائه دادهاند.
این موضوع باعث شد که به طرز دردناکی از غیرقابل اعتماد بودن نمره متاکریتیک آگاه شوم.
کاربر
با انتشار اولین نقدها و نمرات بر روی متاکریتیک، Rise of the Ronin مورد بررسی واقع شده و امتیازی بهمیان ۷۶ از ۱۰۰ را کسب کرده است. این امتیاز نشاندهندهی یک بازی متوسط است که بازیکنان را به خود جلب کرده ولی همزمان انتقاداتی را نیز جلب کرده است.
اما از سوی دیگر، برخی کاربران معتقدند که این امتیاز به دلیل ارزیابی ناعادلانهای از سوی کاربران ژاپنی به وجود آمده است.
مایه شرمساری است که این بازی به نوعی بازیکنان مخصوص به را انتخاب میکند، زیرا داستان آن در دوره باکوماتسو اتفاق میافتد. اگر این بازی یک اثر فانتزی معمولی بود، فروش بسیار بیشتری داشت.
کاربر
بازی Rise of the Ronin در هفتهی اول انتشار، بیش از ۶۴ هزار نسخه فروش داشته است که به همراه عرضهی همزمان بازی Dragon’s Dogma 2 در بازار، موجب شده است تا مقایسههایی بین این دو بازی صورت گیرد. هر دو بازی امتیازات و نقدهای خود را دارند و تفاوتهای آنها دریافت امتیازات و بازخوردهای کاربران است.
بازیهایی که ژاپنیها دوست دارند و بازیهایی که خارجیها به آنها علاقهمند هستند، کاملاً تفکیک و جدا شدهاند. بنابراین شکایت از پایین بودن نمره در متاکریتیک بیمعنی است.
کاربر
در نهایت، میتوان گفت که عملکرد Rise of the Ronin پس از عرضه در حال بهبود است و انتظار میرود که با گذر زمان، بازی از رضایت بیشتری برخوردار شود.