Assassin’s Creed Shadows با فصلهای مختلف، جهان و گیمپلی را تحت تأثیر قرار میدهد.
بازی Assassin’s Creed Shadows بهعنوان جدیدترین اضافهای به سری اساسینز کرید، با ویژگیهای تازه و هیجانانگیزی همراه است. این بازی به گیمرها امکان کنترل دو شخصیت سامورایی و شینوبی با گیمپلی، سلاح و تواناییهای منحصربهفردی را میدهد و به آنها این امکان را میدهد که پایگاه جاسوسی خود را بسازند و متحدان جدید جذب کنند.
یکی از ویژگیهای جذاب و هیجانانگیز این بازی، سیستم نورپردازی پویاست. فصلهای آبوهوایی مختلفی در بازی وجود دارند که تأثیر زیادی بر جهان و گیمپلی دارند.
هنگامی که بازیکنان در داستان اصلی بازی پیشرفت میکنند، میتوانند فصلهای بهار، تابستان، پاییز و زمستان را تجربه کنند. این تغییرات فصلی، زیبایی مناطق ژاپن را دوچندان میکند و تأثیر مستقیمی بر ویژگیهای جهان و مکانیسمهای گیمپلی دارد.
کارل اونی، تهیهکننده بازی Assassin’s Creed Shadows، در مصاحبه با رسانه IGN اظهار داشته است که تمرکز زیادی بر روی ارتباط نزدیک بین گیمپلی و طراحی هنری بازی قرار داده شده است. وی افزوده که هر تغییر یا اضافه جدید، مسیرهای جدیدی برای تجربه بازی ایجاد میکند.
یکی از مثالهای این تغییرات، تأثیر فصلهای مختلف بر محیط بازی است. بهعنوان مثال، در فصل بهار، چمنها و بوتهها به فراوانی رشد میکنند و این میتواند فرصتهای بیشتری برای پنهانشدن از دید دشمنان و انجام ماموریتهای مخفیانه ایجاد کند.
اما در فصل زمستان، این بوتهها خشک میشوند و یخها ممکن است سقوط کنند، که بازیکنان باید به دنبال مسیرهای دیگری برای پیشروی خود باشند.
با توجه به اهمیت تاریخ در سری اساسینز کرید، تیری دانسرو، کارگردان هنری Assassin’s Creed Shadows، تأکید دارد که تغییرات فصلی تنها در طول کمپین داستانی رخ میدهد تا تجربه داستان اصلی با تاریخ واقعی مطابقت داشته باشد.
چارلز بنوا، کارگردان دیگر این بازی، به طراحی قلعهها و نحوه کارکرد آنها اشاره کرده و بیان کرده است که هر قلعه دارای یک مرحله جداگانه است و وارد شدن به آنها مثل شروع یک ماجراجویی جدید است.
بازی Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۵، کامپیوتر و ایکس باکس عرضه خواهد شد، که امیدواریم تجربه جذابی را برای گیمرها به ارمغان بیاورد.