مدیرعامل قصد نداشته چنین پولی هزینه کند

تولید Palworld هزینه بالایی داشته است. در یک پست طولانی در Note.com، مدیرعامل Pocket Pair، تاکورو میزوبه، به هزینه‌کرد تولید بازی و همینطور روش مدیریت بودجه شرکت پرداخت. با پاژیک همراه باشید!

بنا به گفته میزوبه، Palworld برای گسترش ۱ میلیارد ین یا حدوداً ۶.۷۵ میلیون دلار هزینه داشت.

او اذعان کرد که فکر نمی‌کرد مدیریت بودجه ارزش این تلاش را داشته باشد. همینطور اشاره کرد که در ابتدا قصد نداشت یک «بازی بزرگ» تولید کند.

ابتدا قرار بود بازی درعرض یک سال ساخته و به اتمام برسد، چون قصد نداشت سال‌ها روی همان فعالیت کنند.

او اشاره کرد که در آن زمان فقط۱۰ کارمند داشت، گفت: «شرکت Pocket Pair به روشنی برای تولید عناوین بزرگ مناسب نیست. من ابداً چنین تصوری نداشتم».

میزوبه در شروع یک گروه چهار نفره برای ابتدای فعالیت روی بازی ایجاد کرد. او مطرح کرد که هدف این بود که «به سرعت آن را بسازیم، فوراً آن را ارائه کنیم و ببینیم کاربران چگونه عکس‌العمل نشان می‌دهند».

در انتها، بازی در یک سال به اتمام نرسید و عرضه نشد. در واقع، Mizobe می‌گوید که بازی «بد» بود. در آن زمان او تصمیم گرفت واقعاً ارزش اختصاص بودجه را ندارد.

سه سال بعد از این تصمیم، ۴۰ نفر دیگر برای فعالیت در Palworld استخدام شدند و این در حالیست که استودیو کمک‌های بیشتری دریافت کرده است.

«هنوز به سختی آماده ورود به Early Access است و هنوز کامل نیست. در حال حاضر در وضعیتی است که می‌توان آن را به جهان ارائه کرد.»

میزوبه

این بازی از ۱۸ ژانویه در دسترس اولیه قرار گرفت و فروش آن از ۵ میلیون فراتر رفته است. همچنین به دومین بازی محبوب تاریخ استیم تبدیل شده است.

 با این حال، بدون بحث نبوده، چون از سوی عده‌ای در خصوص سرقت ادبی پوکمون برای طراحی‌های Pals تهدید شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *