پاول ساسکو معتقد است که بازی اول به اندازه کافی عمیق نبود

بازی Cyberpunk 2077 و به‌ویژه توسعه‌های آن، به‌خوبی توانستند دنیای غنی و پیچیده سایبرپانک را به تصویر بکشند، اما برخی معتقدند که توسعه‌دهنده CD Projekt RED نتوانسته به عمق و پیچیدگی تم‌های این ژانر به‌طور کامل بپردازد.

 اعضای تیم توسعه‌دهنده نیز تا حدی با این نظر موافق‌اند و می‌گویند که قصد دارند در دنباله Cyberpunk 2077 بهبودهای قابل‌توجهی در این زمینه ایجاد کنند.

پاول ساسکو، مدیر بازی در یک قسمت از پادکست AnswerRed CDPR گفت که Cyberpunk 2077نتوانست به اندازه کافی در نقدهای اجتماعی خود عمیق شود و به موضوعاتی نظیر بحران بی‌خانمانی تنها به سطحی‌ترین شکل ممکن پرداخته است.

ما فکر می‌کردیم که دنیای بازی ما دیستوپیایی است، اما فقط سطح آن را لمس کردیم

پاول ساسکو مدیر بازی

دن هرنبرگ، تهیه‌کننده اجرایی Project Orion، نیز به این نکته اشاره کرد که تنظیمات سایبرپانک به CD Projekt RED این امکان را می‌دهد تا شباهت‌های زیادی با دنیای واقعی ترسیم کنند و این مسائل را به‌طور قوی‌تری در بازی‌های بعدی بررسی کنند.

دنیای سایبرپانک و آینده دیستوپیایی آن دارای ارتباطات بسیاری با دنیای امروز است، از جمله ابرشرکت‌ها، افراد حاشیه‌نشین، استثمار منابع انسانی و شکاف ثروت.

دن هرنبرگ تهیه‌کننده اجرایی Project Orion

برای من، سایبرپانک درباره بررسی این تم‌ها به‌صورتی تاثیرگذار است. ما عاشق این دنیا هستیم و قصد داریم با Project Orion همین مسیر را ادامه دهیم و به این سوال پاسخ دهیم که وضعیت جهان امروز چیست و در چند سال آینده چگونه خواهد بود.

دن هرنبرگ تهیه‌کننده اجرایی Project Orion

در اکتبر سال گذشته، CD Projekt اعلام کرد که Cyberpunk 2 در مرحله طراحی مفهومی قرار دارد. پروژه بزرگ بعدی این شرکت، The Witcher 4است که به‌زودی وارد مرحله تولید کامل خواهد شد.

تیم توسعه‌دهنده با اشتیاق به نظرات طرفداران گوش می‌دهند و امیدوارند که بتوانند در دنباله Cyberpunk 2077 به عمق بیشتری در نقدهای اجتماعی و تم‌های دیستوپیایی بپردازند. با ادامه پشتیبانی استودیوی CD Projekt RED، آینده این بازی امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

منبع: gamingbolt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *